تفاوت بین روغن هیدرولیک و روغن موتور چیست؟

سه شنبه 2 آذر 1400
15:01
رضی خوانی

انواع روغن برای تجهیزات مختلف در بازار موجود است. اگر تازه کار هستید و در مورد روغن هیدرولیک و روغن ماشین می آموزید و با تفاوت و استفاده از هر کدام آن را گیج می کنید، این مقاله برای شما مناسب است. ما به شما یک تفکیک ساده از تفاوت‌های هریک ارائه می‌کنیم و اینکه آیا یکی می‌تواند جایگزین دیگری باشد.

اگر در دانستن تفاوت بین این سه تازه وارد هستید یا حافظه ای را که قبل از شروع کار روی روغن تجهیزات خود دارید، تازه می کنید، مقاله مناسب را مطالعه کردید.
برای خرید روغن گیربکس به کارنوما مراجعه کنید. 
روغن هیدرولیک
روغن هیدرولیک وسیله انتقال انرژی در تمامی سیستم های هیدرولیک است. آنها حاوی طیف گسترده ای از
 ترکیبات شیمیایی هستند. این شامل روغن ها، بوتانول، فتالات ها، آدیپات ها، پلی آلکیلن گلیکول ها، 
بازدارنده های خوردگی، افزودنی های ضد فرسایش و غیره می شود. وظایف سیال هیدرولیک فراتر از 
انتقال ساده نیرو است. هدف اصلی روغن هیدرولیک انتقال انرژی هیدرولیک است، اما در عملکردهای
 ثانویه نیز مفید است. این عملکردهای ثانویه می تواند انتقال حرارت، حذف آلودگی، آب بندی و روانکاری باشد.
تجهیزات هیدرولیک برای محافظت از قطعات داخلی برای پوشیدن و ذوب شدن نیاز به روانکاری دارند. 
روغن هیدرولیک روانکاری کامل بین قطعات متحرک را فراهم می کند. این سیستم ها بدون خاصیت 
روانکاری روغن هیدرولیک بسیار ناکارآمد و غیر قابل اعتماد خواهند بود.
 
برای اینکه روغن هیدرولیک کار کند، ویژگی های خاصی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنند، مانند موارد زیر:
ویسکوزیته - روغن را از آسیب هایی که می تواند باعث ایجاد حفره شود محافظت می کند
شاخص ویسکوزیته - ویسکوزیته را از یک دما به دما دیگر اندازه گیری کنید
بازدارنده های سایش - با کاهش سایش به افزایش عمر تجهیزات کمک می کند
مطالب مرتبط: خواصی که باعث می شود روغن هیدرولیک کار کند
بیل مکانیکی، بیل مکانیکی، ترمزهای هیدرولیک، سیستم های فرمان برقی، گیربکس نمونه هایی
 از تجهیزاتی هستند که از روغن هیدرولیک استفاده می کنند.
 
روغن موتور
روغن موتور مخلوطی از روغن پایه و مواد افزودنی است که برای روانکاری قطعات موتور، کاهش اصطکاک
 و محافظت از موتور استفاده می شود. روغن موتور از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است.
 روغن های پایه 70 تا 90 درصد کل را تشکیل می دهند و از گاز طبیعی یا نفت خام تولید می شوند.
 در همین حال، افزودنی‌ها 10 تا 30 درصد باقیمانده را تکمیل می‌کنند، می‌توانند موارد زیر را شامل شوند:
پخش کننده ها - به محافظت از عملکرد موتور شما کمک می کند
مواد شوینده - از رسوب جلوگیری می کند
افزودنی های ضد کف - از بروز مشکلات در دمای بالا جلوگیری می کند
بازدارنده های خوردگی - محافظت در برابر واکنش اسیدها روی فلز
و بیشتر
تفاوت بین روغن هیدرولیک و روغن موتور چیست؟
روغن هیدرولیک و روغن موتور از روغن های پایه با افزودنی های مخلوط ساخته شده اند. انتظار می رود
 روغن های هیدرولیک تراکم پذیری پایین، اصطکاک قابل پیش بینی و پایداری ویسکوزیته داشته باشند
. روغن های موتور برای مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت در برابر جذب سوخت و ترکیبات شیمیایی
 تولید شده در حین احتراق در نظر گرفته شده اند.
روغن هیدرولیک و روغن موتور به احتمال زیاد دارای افزودنی هایی هستند که برای کاهش کف کردن
 مواد شوینده در نظر گرفته شده است. با یافتن بهترین تجهیزات یا موتور شما می‌توانید بهترین روغن
 را برای تجهیزاتتان تضمین کنید.
آیا در فیلیپین به روغن هیدرولیک نیاز دارید؟ امروز با متخصصان ما تماس بگیرید تا بهترین روغن هیدرولیک را 
برای تجهیزات خود بشناسید!
استفاده از روغن موتور SAE 10، SAE 20 یا SAE 30 با کمترین رتبه API به عنوان جایگزینی برای روغن
 هیدرولیک ISO 32، ISO 46 یا ISO 68 به ترتیب در صنایع ساختمانی و معدنی رایج است. آیا استفاده
 از اینها مشکلی دارد؟ چه یکپارچگی یا کمبود آن را به دستگاه و افرادی که در اطراف سایت کار می کنند می دهد؟
این بستگی به تجهیزات و سازنده دارد. دسته ای از سیالات هیدرولیک (DIN 51524) وجود دارد که مانند
 روغن موتور حاوی مواد افزودنی پراکنده و دفع کننده هستند. استفاده از این سیالات مورد تایید بسیاری
 از سازندگان است و می تواند مزایای متعددی را در تجهیزات متحرک از جمله جلوگیری از لاک و لجن ارائه دهد.
با این حال، این مواد شوینده و پخش‌کننده‌ها می‌توانند باعث شوند که مایع به جای ریختن آب آنطور که در یک
 سیستم هیدرولیک استاندارد می‌خواهید، آب موجود را امولسیون کند. آب در حالت تعلیق نگه داشته می
 شود، که می تواند باعث کاهش روانکاری و فیلترپذیری شود که منجر به پتانسیل خوردگی و کاویتاسیون می شود.
اگر میزان آب زیر 0.1 درصد حفظ شود، می توان از این مشکلات جلوگیری کرد. سیال هیدرولیک با قابلیت
 امولسیون کردن مقادیر کمی آب می تواند در کاربردهای موبایل مفید باشد. در برخی موارد، سازنده 
تجهیزات اصلی حتی استفاده از روغن موتور چند درجه را به جای یک مایع ویسکوزیته منفرد توصیه می کند.
بدیهی است که SAE و ISO از دو مقیاس مختلف برای اندازه گیری ویسکوزیته استفاده می کنند. 
SAE 10W معادل ISO 32، SAE 20 معادل ISO 46 و 68 و SAE 30 معادل ISO 100 است. همانطور که
 می بینید، بین ISO 68 و SAE 30 کمی تفاوت وجود دارد.
ویسکوزیته سیال تا حد زیادی دمای روغن را تعیین می کند که در آن سیستم هیدرولیک می تواند ایمن
 کار کند. بنابراین اگر از روغن با ویسکوزیته خیلی بالا برای شرایطی که ماشین باید کار کند استفاده می‌کنید
، روغن به‌درستی جریان پیدا نمی‌کند یا به اندازه کافی در هنگام شروع سرد روغن کاری نمی‌شود
. به همین ترتیب، اگر از روغن با ویسکوزیته خیلی کم برای شرایط استفاده کنید، حداقل ویسکوزیته
 لازم و در نتیجه روغن کاری کافی را در گرم ترین روزهای سال حفظ نمی کند.
برخی از سازندگان تجهیزات استفاده از روغن موتور چند درجه در سیستم های هیدرولیک را برای
 تجهیزات متحرک خود توصیه می کنند. بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته (VI) محدوده دمای 
عملیاتی سیالات را افزایش می دهند. فقط به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان این بهبود
 دهنده های VI "برشی" می شوند، که باعث تغییر در ویسکوزیته سیال در یک دمای معین می
 شود. این امر بر عملکرد سیستم تأثیر می گذارد.


[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به cargear است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]